DEVAM: 126-127
Öğle-İkindi Namazlarında Kıraatin Mikdarı
حَدَّثَنَا
زِيَادُ بْنُ
أَيُّوبَ
حَدَّثَنَا
هُشَيْمٌ
أَخْبَرَنَا
حُصَيْنٌ
عَنْ عِكْرِمَةَ
عَنْ ابْنِ
عَبَّاسٍ
قَالَ لَا أَدْرِي
أَكَانَ رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
يَقْرَأُ فِي
الظُّهْرِ
وَالْعَصْرِ
أَمْ لَا
İbn Abbas'dan; demiştir
ki: Ben Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in öğle ve ikindi namazlarında
(Kur'an) okur muydu, okumaz mıydı bilemiyorum.
AÇIKLAMA: Bundan önceki Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in öğle
ve ikindi namazlarında hiç Kur'an okumadığını kesinlikle ifade eden İbn Abbas
hadisiyle, yine İbn Abbas'dan rivayet edilen bu hadis, arasında her hangi bir
çelişki yoktur. Çünkü Hz. İbn Abbas'ın başlangıçta Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in
öğle ve ikindi namazlarında Kur'an okumadığına kesinlikle inandığı halde,
sonradan Nebi (s.a.v.)'in iki vakitte Kur'an okuduğunu söyleyen sahabîleri
dinleyince bu kuvvetli kanaatinin sarsılmış olması ve neticede bu iki vakitte
Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in Kur'an okuyup okumadığı hakkında kesin birşey
söyleyemeyeceğini ifade etmiş olması mümkündür. Hatta daha sonraları Resul-i
Ekrem'in bu iki vakitte Kuran okuduğuna dair sahabîlerden işittiği rivayetler
tevatür derecesine erişince, bu iki vakitte Kur'an okunacağına kesinlikle
inandığı söylenir.[Menhel, V, 233.]